søndag den 2. maj 2010

Sejr! Victory! Sieg! Seger! Vittoria!

Dagens mand i skysovs hedder Mogens! Til mit store held er Mogens og hans kone mine kolo-naboer. Det startede med at jeg ville låne en økse til at få bugt med de sidste arkitekt rødder. I stedet for at række øksen over hækken, så jeg kunne gå i gang med arbejdet, beholdt Mogens øksen i hånden, traskede resolut ned i min baghave og 1-2-3 SVUP, så var den rod historie! Og nogenlunde ligeså gik det den 3. og sidste rod. SKØNT med SKØNT på!! Nu er dilemmaet bare, hvilken én af mine mange idéer til bedet skal jeg vælge?!? Skal der plantes roser? Skal der sås honningurt? Eller skal jeg holde mig til min oprindelige idé med køkkenhaven? - so many choices!! Jeg har heldigvis en lille uges tid til at bestemme mig, før det går løs igen ude i kolo.

I næste uge går Team Dyreborg/Hansen nemlig amok med trailer, spade og hakkejern! Der står oprydning, oprivning og opgravning på programmet. Der skal køres en masse gammelt skrammel væk og hele forhaven skal have en ordenlig omgang. Hvis du har lyst til at få jord under neglene og sved på panden, så kom endelig og gi' en hånd med!

Nu vil jeg hoppe i seng og slutte af med "før og efter"-billeder at arkitektbedet, de kære mælkebøtter og lidt andet spræl fra min dag i kolo:
Før

Efter

Bøtte #1198

Bøtte #564 og #3097

Nu drejer det sig nærmest kun om sekunder, før paradisæbleblomsterne brister og spreder pink lykke i kolo!

De yndigste mirabelleblomster!

Sidst, men ikke mindst - min plantekravlegård - her står de små pus fint beskyttet indtil de skal sættes ud i de voksnes rækker. I baggrunden kan man ane den store modbydelige rod Mogens fik krammet på.

Ingen kommentarer: