fredag den 14. maj 2010

Fanden tage den mælkebøtte!!!!

Og dens ret så store familie ...!! Ja, jeg skal love for at de er fødedygtige, de mælkebøtter, der gror i min græsplæne. Først på måneden vurderer man (jeg), at dem får man da sagtens has på i år. Men så gik der lige 1 til 2 uger med skiftevis regn og solskin og KAPOW!!! Overbeblomstring i kolo! De har helt klart ikke hørt om "et-frøs"-politikken ...

Ja, de kan sgu ta' pippet fra selv den største tilhænger af "haveterapi"!

I morgen skal der rigtig knokles i kolo, lige meget om det regner eller sner! Alt det gamle skrammel fra Ruths tidligere ejere, samt bunker af haveaffald skal køres væk. Jeg startede de indledende manøvrer her i eftermiddags, så er der det mindre at okse med i morgen. Fik gravet et par buske op og savet lidt i nogle grene. Jeg fik også fjernet alt det skrammel, som lå under den bagerste del af huset, ret sejt, hvis jeg selv skal sige det, da edderkopperne derinde er på størrelse med min kat Karla! Fik også "reddet" de blomster, der stod i det bed, hvor den store opriv- og opgravning skal finde sted. Dem har jeg lavet en lille "børnehave" til i bedet, hvor arkitektens trøst før bredte sig.

Og mums! Fik trukket de første rabarber, så nu skal der laves dessert til de hårdtarbejdende medhjælpere, der kommer og hjælper mig i morgen! Måske Ruth skal være rabarber-rød, når jeg engang får råd til at male hende ...? Så bliver hun lige til at spise!



Her til sidst skal I lige se, hvor skønt det er at gå op mod vores lille haveforening:

Fred og ro, lige om hjørnet ... aaahhh!!

Ingen kommentarer: