søndag den 16. maj 2010

En bar røv at Ruth i!

I går blev der ryddet, gravet og smidt ud, til den store guldmedalje i den lille kolonihave! Og nu står hele Ruths forhave klar og venter på, hvad der så skal ske ... Og det kan jeg heldigvis løfte sløret for: Der skal nemlig rives hoveder af 1,3 milliard mælkebøtter, der skal flyttes ca. 20 tons sten, der skal fjernes omkring 258 forskellige typer ukrudt og så skal havearkitekten Maja ellers i gang med at forme haven på ny! Så derfor vil jeg gerne be' om lidt lunere forår, tak! For selvom jeg får varmen af at rode rundt i kolo-mulden, så er det nu meget rart at knokle uden at være iført lange underbukser ...!

I en have længere nede af min gang, har jeg måske fået krejlet mig til nogle fliser. Dem har jeg tænkt mig at flække og bruge til små stier i haven, så man rigtig kan komme på havevandring, når det hele er "færdigt". "Du bliver aldrig færdig!" - siger min søde mor, og hun har jo nok ret, så snart man jeg er færdig med et haveprojekt finder jeg højest sandsynligt på et nyt et at gå i gang med ... Og det er jo sådan set også derfor jeg har min kolo, så jeg kan få brugt min kreativitet og "botaniske intelligens", (sorry, grønne fingre lød bare lidt for tamt).

Næsten alle blomsterfrøene fra frøpusheren, står nu til spiring, indtil videre uden resultat ... (her hører man lyden af mine fingre, der trommer mod en bordplade). Jeg er jo lidt på spanden, hvis der ikke kommer noget ud af frøene. Så har jeg pludselig et meget stort stykke jord i kolo, hvor blomsterne kommer til at råbe til hinanden. Ergo, er både fingre og tæer krydset i forhåbningen om, at jeg om ca. 3 uger kan udplante de yndigste små startskud.

Tre gange trailer med top og så var Ruth og forhave ryddet, altså i denne omgang ... hi hi
- Endnu en stor tak til Team Dyreborg/Hansen!!! YOU ROCK!!

Sidste sommer så forhaven således ud - dejlig, men med træt og udpint jord, hvor ukrudtet var det eneste der voksede grønt og frodigt ...

... så nu ser forhaven således ud - og som I kan se er der arbejde nok til, at jeg kan opsige mit medlemsskab i fitnessklubben ... og med lidt held og en spade bliver haven frodig igen, bare med knap så meget ukrudt.

Kom nuuuu!! Jeg vil se træet i fuld flor inden jeg drager til Berlin i pinsen. Nu, hvor mine blommetræer har haft en næsten ikke eksisterende blomstring, har jeg altså brug for synet af stor pink candyfloss i min lille kolonihave!!

Ingen kommentarer: