søndag den 20. juni 2010

Humlen af det hele er ...

... at kolo er blevet forsømt igen i dag! Jeg var kun derude i 5 min. for at vande lidt blomster med det vand, der er samlet indendørs i en stor sort balje - hurra for hul i taget!!

Tilgengæld har jeg været på besøg i en anden have, (ja ja, en rigtig forræder er jeg!), Humlemagasinet i Harndrup. Her var der "åben have" og en masse boder med skønne stauder og hjemmebagte tærter, uhm! Jeg var fristet til at erhverve mig en masse dejlige blomster og en rabarbertærte, men mangler "ren" jord at plante ud i, så det blev bare ved kiggeriet. Og tærterne fik hurtigt ben at gå på, så jeg måtte "nøjes" med den skønne rabarbertærte min søde mor bagte som kompensation, da vi kom hjem - 100 x uhmm!!

Det blev ikke til tærtebilleder, men lidt billeder fra "Humlehaven", der var fuld af blomstrende lupiner, pæoner, roser og akelejer.

Og man skal helt klart gøre sig selv den tjeneste, at besøge Humlemagasinet i december og se deres juleudstilling. Når man så har fået nok af julepynt og juletræer, så drysser man over i caféen, hvor man som en anden Maude kan nyde kaffe, the og Prinsesse Marie lagkage af stellet "Blå Blomst".

Nu sidder jeg så her med min dårlige samvittighed over lidt for højt kolo-fravær og spekulerer over om man så kommer op i fuld pensum ...? Spekulerer samtidig over, hvor fedt det kunne være med telepatisk ukrudtsbekæmpelse, men er desværre ikke "alternativ" nok til at tro på at det er noget, som nogensinde ville kunne lade sig gøre ... Nå, nok om mine spekulationer - jeg vil læse/kigge i mine havebøger, (kan jo lige så godt forberede mig på fuldt pensum ...), for at tage toppen af mine abstinenser og måske også snuse lidt rundt på nettet efter spændende haveblogs.

2 kommentarer:

***Hos Mutter*** sagde ...

Du skal ikke have dårlig samvittighed. Bare sig til dig selv, at du brugte turen til at samle gode ideer.

Vi gik måske forbi hinanden ? Jeg var der nemlig også.

aj am sagde ...

Tak Mutter :) Jeg ved godt det ikke nytter noget med den dårlige samvittighed, jeg skal bare glæde mig til de tomme dage i kalenderen og fylde dem ud med kolonihave-besøg :)

Sjovt, hvis vi har "set" hinanden :)