søndag den 11. april 2010

Arkitektens hævn!!

Man skal åbenbart være varsom med at "bad mouthe" en lian ... det kommer tilbage og bider én i røven! Jeg er i hvert fald lige blevet bidt i røven af verdens mest genstridige rødder!!

AARRGGHHH!!!!!

Men ellers har det været en dejlig eftermiddag i kolo, hvor en af de søde kolo-damer for anden gang i år siger til mig, "så kan du begynde forfra i år" efterfulgt af, "du har godt nok lang vej igen, hva'?!", men hun ved jo heller ikke "to do"-listen er lavet om til en 3-4 års plan ... Hov, nu kom det til at lyde som en sølle dag i kolo og det var det bestemt ikke! Fik gravet lidt af de genstridige arkitekt-rødder op, nydt solen, hørt P4, spist rugbrødsmadder og fanget forår med kameraet.

I fredags var jeg også i kolo, hvor jeg fik kørt en masse træ på Skt. Hans bålet. Så skulle man tro at haven er ved at være pæn og ryddelig, mææææææn ... når man har en fukssvans, så skal den bruges! Sommerfuglebusken mistede toppen og så røg der også lige et halvt blommetræ mere, og så kunne jeg starte forfra med at trille afsted til bålet.

Senere samme dag tog jeg til planteskolen i Langeskov sammen med min mor og hendes faster. Her fik jeg erhvervet mig min længe ønskede violfrøstjerne!! Ja, altså lige nu ligner det mest at jeg har købt en plastikpotte med jord til 50 kr ... ja okay, der stritter lige lidt fnidder op, but that's it! Men fnidderet ved jeg udvikler sig til denne skønne staude:

Mums! Billedet er lånt her fra.

Små dejlige perlehyacinter.

Snepryd der strutter mod solen.

Lungeurt

Clean cut!

Mine ben ligner noget katten har hvæsset kløer på, når jeg har været i kambollage med min nye havefjende, vildrose-ungerne!!

Ingen kommentarer: