lørdag den 10. juli 2010

Ørkenvandring ...

Ja, undskyld, men sådan føles det lige nu med lille fru Ruth og hendes altid udfordrende have. Kolo-haven er så tør nu og jorden så hård, at der er rekyl på spaden, når jeg stikker den i jorden. Så endnu engang må jeg revurdere mine projekter i kolo, ØV!! Og gæt lige, hvem der ingen problemer har med at snige sig op af den diamant hårde jord? Jep, lige præcis - hr. og fru ukrudt!! Altså bliver det ukrudtsbekæmpelse på halv kraft, så længe vejret er så dejligt tørt og solrigt = ture til stranden, hvor jeg kan drømme om frodig kolonihave uden udpint jord og Mælkebøtter, Tidsler, Skvalderkål, Svinemælk, Snerler, Hyrdetasker, Glat Vejbred, Canadisk Bakkestjerner, Burre Snerrer, Fuglegræs osv. osv. ...

Jeg tror jeg har det som en af de andre kolo-ejere som jeg fangede i et "hvor skal jeg begynde, hvor skal jeg slutte"-øjeblik - han sad midt i al sit meter høje ukrudt og så fortabt ud mens han pulsede på en cigaret, som jeg er i tvivl om gav ham den beroligende effekt, som den var tiltænkt ... Jeg har også mest lyst til at sætte mig opgivende på "græs"-plænen, dog uden smøg, fordi det er skide brandfarligt lige pt. og nå ja, fordi jeg jo er stoppet for mange år siden ...

Heldigvis er jeg også pisse stædig, så jeg stopper ikke før Ruth har en præmiehave!!! ... ja, så har jeg lige foræret alle, der læser bloggen håneretten, hvis det ikke lykkes for mig ...!!

Jeg var et smut i kolo den anden dag og tror vist nok, at jeg har lovet billeder af kolonihavens roser ... jeg glemte desværre at tage min indre prof.-fotograf med og medbragte i stedet den glade amatør ... så det blev kun til ét godt billede og en masse tsk tsk ... Heldigvis er der en del roser, der ikke er sprunget ud endnu, så jeg regner med revanche, så snart de har foldet sig ud. Og så har jeg lånt et enkelt billede, som min farmand har taget.

Rose #1

Rose 2# - Hvis der er en rose-ekspert med på linien, må du meget gerne artsbestemme mine roser. Jeg har nemlig ingen anelse om, hvad det er for nogle, da de jo er plantet længe før min karriere som kolo-ejer.

Så er min violfrøstjerne klar til at "poppe" med sine små delikate lilla mini blomster.

Stikkelsbær = stikkelsbærkompot = pandekager med stikkelsbærkompot!
Ja, sådan er det hjemme hos mig. Og bare du nævner ordet stikkelsbær, får min mor pandekager i øjnene ... (fotograf: far)

Ingen kommentarer: