søndag den 22. maj 2011

Mens I venter ...

... jeg lovede jo i sidste indlæg, at der vil komme en lille Überraschung - det gør der stadigvæk, men den må vente til i morgen. Jeg mangler nemlig lidt ståltråd, før den er helt som den skal være ...

Så mens I venter får I lige lidt godter fra dagens tur i kolo.

Dagen startede med denne smukke sommerfugl. Kameraet meldte straks "snart dør mit batteri", så det gik lidt hurtigt ... typisk! Men lidt kom der i kassen som I kan se ...



Dagen fortsatte med at jeg skulle modtage 2 styks æbletræer. Dem har jeg fået af min gode haveven Peter og hans kone Marie. De havde et par stykker de gerne ville af med og så slog jeg til - man siger jo ikke nej, når man får muligheden for at dyrke sit eget æbleflæsk og sine egne æblekager. Så nu mangler jeg bare et flæsketræ og en flødeskumbusk, så skulle den være i vatter!

Trods betonjord blev træerne plantet og nu er det bare at vente på æbler ... kan nu godt være at jeg bliver nødt til at vente til næste år. Det er ikke sikkert at træerne får kræfter mok til at sætte æbler nu, hvor de også skal koncentrere sig om at danne nye rødder - hvilket godt kan blive lidt af en bedrift i havens lortejord.

Og hey, så bliver det endnu en kolo-Überraschung! Kommer der æbler?! Og hvilken sort er de mon? Peter og Marie har nemlig først lige overtaget den have, hvor de stod i, så de har heller ingen anelse, spændende spændende ...!

Peter og Marie kom med træer, hund og baby, så alt dette æbleri foregik i høj solskin med hyggelig babypludren, glad hund, spadestik og efterfølgende kaffe. Så tog de lystige æblegivere videre og så sagde det "SCHWUSCH!!" nej vent, det sagde "bulder" "bulder" - "SCHWUSCH!!" og så var det slut med høj solskin.

Jeg havde snydt hjemmefra og havde taget en bog og lidt strikketøj med - så den silende regn blev nydt indefra Ruths stue med mer' kaffe, havebogs inspiration og strikkerier, skønt!!

Og her er de så, de to dejlige æbletræer med indlagt overraskelse! - i regnvejr ...


En lille Søren snegl på vej'n - næste gang jeg er i kolo og det regner, så lover jeg en efterfølgende sneglefotokavalkade, for hold da op, hvor de holder fest i det våde vejr! Og nu har jeg jo mit nye cam med ok macro, så mon ikke der kunne komme lidt slimet spaß ud af det!!

Ingen kommentarer: