torsdag den 21. april 2011

Åååååååååååååhhhhhhhh, anemooooneeer!!!

... som et lille servicetilbud kan du HER selv vælge, hvilke barnestemmer der skal torturerer dig med Anemonesangen.

I stedet for at knokle svedende rundt i kolo igår, (som jo ellers var planen, host host) så tøffede jeg rundt og tog lidt billeder. På min fotosafari fandt jeg to nye sorter af anemoner i haven - Anemone nemorosa 'Alba Plena' og Hepatica nobilis 'blå anemone'.

Her er de bedårende eksemplarer:


Alba Plena



Blå anemone


Den enlige og selvglade "Mount hood" har fået sig en mage, så nu står de og strutter selvbevidst i det bagerste bed.


Endnu i år har jeg fuld fornøjelse af naboens mageløse magnolia. Fordelen ved de lave hække i en haveforening er, at man kan nyde naboernes pragtfulde vækster, og så behøver man ikke selv, at skulle klemme dem ind i sin egen lille have for at få fornøjelsen!



Her slutter dagen i går på skønneste vis! Og når dette indlæg er udgivet, gør jeg mig klar til en svedig dag i kolo. For i dag skal der sved på panden - jeg har lavet en "to do"-liste så lang at jeg holder en fest for mig selv, hvis jeg når alle punkterne i påsken! Heldigvis har jeg indført jobrotation i kolo. 3-4 arbejdsopgaver får min fulde opmærksomhed og arbejdskraft i hver 15 minutter indtil de er udført. Det er ret effektivt, når man som jeg hurtigt bliver irriteret ved monotont arbejde.

Senere i dag kommer den skønne Sigrid på visit i kolo, mon jeg kan friste hende med "røv-i-vejr"-arbejde!?!? Og er hun villig til at indgå i jobrotation ...?!

Nå! Ikke mere snak - AFSTED!!!

2 kommentarer:

Toulouse sagde ...

Mon man kan strikke lige så yndige anemoner, som de blå du har i din have?

aj am sagde ...

Det kan man sikkert, så længe man ikke sætter mig til at strikke dem ;)